Aytodioikitika / thessaloniki

Μπαράζ μειώσεων στα δημοτικά τέλη και αύξηση κατά 44 % του τεχνικού προγράμματος

Δραστικές μειώσεις στις βασικές κατηγορίες Δημοτικών Τελών θα εισηγηθεί ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων, Χασδάι Καπόν, στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισης από το Σώμα των Ανταποδοτικών Τελών για το έτος 2013. Στην ίδια συνεδρίαση θα τεθεί για ψήφιση και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης που για το 2013 είναι κατά 44% αυξημένο σε σχέση με την τρέχουσα χρονιά.
Αναλυτικά στοιχεία και μεγέθη αλλά και τη φιλοσοφία που διέπει το σχέδιο Προϋπολογισμού και το Σχέδιο Προγράμματος Ετήσιας Δράσης του Δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2013 παρουσίασαν στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου που έδωσαν σήμερα Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012 ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων, Χασδάι Καπόν, και ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης.
Ρεαλιστικό χαρακτήρισε το νέο προϋπολογισμό, ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, σημειώνοντας ότι επικεντρώνεται σε επιλογές που αντανακλούν τις προτεραιότητες που απαιτούν οι καιροί, όπως η αύξηση των δαπανών για την κοινωνική πολιτική, ενώ πρόσθεσε:
«Στόχος της Διοίκησης του Δήμου είναι μέσω του προϋπολογισμού να επιστρέφονται χρήματα στο δημότη. Έτσι, είναι η δεύτερη χρονιά που μειώνουμε τα δημοτικά τέλη και αποδεικνύουμε μ’ αυτόν τον τρόπο τη θέληση και την ικανότητά μας να μειώσουμε τις λειτουργικές δαπάνες και να επιστρέψουμε την παραγόμενη ωφέλεια στους δημότες. Ταυτόχρονα είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε προϋπολογισμό πολύ πιο σφικτό, πολύ πιο ρεαλιστικό, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν, όπως μια αναπάντεχη έλλειψη ρευστότητας, στις κρίσιμες εποχές που ζούμε».
Σημείωσε, επίσης, ότι ο φετινός προϋπολογισμός χαρακτηρίζεται από συνολική μείωση των εσόδων του Δήμου, που οφείλεται στη μείωση των δημοτικών τελών, στη μείωση των εσόδων από μισθώματα σε τρίτους και κυρίως στην περικοπή και την καθυστέρηση που παρουσιάζεται στη μεταβίβαση των πόρων από την Κεντρική Διοίκηση.
Αναφερόμενος στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2013, που ενσωματώνεται στον Προϋπολογισμό του επόμενου έτους, τόνισε ότι πρέπει να θεωρηθεί επίτευγμα καθώς ο Δήμος αποδεικνύει ότι διαθέτει σημαντική ικανότητα απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, ενώ παράλληλα αποτυπώνει προγραμματισμό τεχνικών έργων που χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια και των οποίων η υλοποίηση είναι πράγματι εφικτή. Η αξιοποίηση κοινοτικών και εθνικών πόρων για την πραγματοποίηση έργων αποτελεί, όπως παρατήρησε, κεντρική ιδέα της σημερινής δημοτικής Αρχής.
Αναφερόμενος στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης Θεσσαλονίκης, με τη σύμφωνη γνώμη της οποίας εγκρίθηκε ο Προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2013, ο Γιάννης Μπουτάρης σημείωσε ότι στις προθέσεις της Διοίκησης είναι να συγκαλείται το όργανο σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στόχος είναι, όπως τόνισε, μέσω της Επιτροπής να κατατίθεται η γνώμη των πολιτών και των φορέων της Θεσσαλονίκης σε κρίσιμα και ουσιώδη ζητήματα που απασχολούν τη ζωή της πόλης.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ

Μείωση των Ανταποδοτικών Τελών Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού κατά 10% σε κατοικίες και κατά 6% σε επαγγελματικούς χώρους, ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου προϋπολογισμού ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων, Χασδάι Καπόν, σημειώνοντας επίσης ότι απαλλάσσονται πλήρως από τα δημοτικά τέλη οι καταστηματάρχες που πλήττονται από τα έργα του μετρό και κατά 50% οι άποροι.
Τα Τέλη Κοιμητηρίων θα μειωθούν μεσοσταθμικά κατά 5%, ενώ τα Τέλη Κοινόχρηστων Χώρων δεν μειώνονται, αλλά εξορθολογίζονται διότι όπως εξήγησε ο κ. Καπόν στόχος του Δήμου δεν είναι η είσπραξη προστίμων, αλλά η αξιοποίηση των χώρων αυτών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Επίσης μειώνονται κατά 15% τα Τέλη Κοινόχρηστων Χώρων για Εμπορική Χρήση και Εναπόθεση Εμπορευμάτων, ενώ καταργείται το Τέλος Εισόδου-Εξόδου για τους Σταθμούς Στάθμευσης.
«Κάτω από τις δυσκολότερες οικονομικές συνθήκες που αντιμετώπισε η Τοπική Αυτοδιοίκηση μετά την μεταπολίτευση, δίνεται μια καθημερινή μάχη και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους δημότες μας και την πόλη μας, προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις βασικές τους ανάγκες. Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε οι οικονομικές συγκυρίες επιβάλλουν σχέδια, πολιτικές, προγραμματισμό και ευρύτερες συνεργασίες. Αναζητούμε ανοικτές συναινέσεις των σημαντικότερων παραγόντων της τοπικής κοινωνίας, ως προς τις βασικές επιλογές και τη στρατηγική του Δήμου» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων και Οικονομικής Ανάπτυξης Χασδάι Καπόν.
Και συνέχισε: «Επειδή το τελευταίο διάστημα γίνονται προσπάθειες από πλευράς της ΚΕΔΕ για να μην χαθούν πολύτιμοι πόροι που θα βάλουν σε κίνδυνο την λειτουργία των Δήμων γενικότερα, το Υπουργείο έχει εξαγγείλει αποδόσεις χρηματοδοτήσεων προς τους Δήμους και είμαστε σε αναμονή των σχετικών εγκυκλίων που θα διαμορφώσουν ανάλογα και τα προϋπολογισθέντα ποσά στους κωδικούς αυτούς. Μειώσεις επίσης υφίστανται και άλλες πηγές θεσμοθετημένων πόρων όπως είναι οι ΚΑΠ για τα σχολεία και τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, οι επιχορηγήσεις για Πολιτική Προστασία, οι αποδόσεις τελών διαφήμισης, καθώς και αυτές που αφορούν τα ΚΕΠ, τα κοινωνικά προγράμματα αλλά και τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες, όπως προνοιακά επιδόματα».
Ο Αντιδήμαρχος Χασδάι Καπόν κατέληξε :
«Στη νέα περίοδο, η οποία είναι αδιαμφισβήτητα δύσκολη, η βούληση του Δήμου, η οποία εκφράζεται μέσα από τη διαδικασία σύνταξης του νέου προϋπολογισμού έτους 2013, είναι η ευκαιρία να σταθεί η Δημοτική Αρχή αρωγός στους δοκιμαζόμενους πολίτες με την παροχή ενός κοινωνικού δικτύου ασφαλείας με δράσεις και έργα που θα είναι περισσότερο αποτελεσματικά και επωφελή για το σύνολο της τοπικής κοινωνίας».

ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΑΤΑ 44% ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2013, τέθηκε και φέτος, όπως και πέρυσι, υπόψη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης και εγκρίθηκε από τα μέλη της έπειτα από διάλογο, στη διάρκεια του οποίου απαντήθηκαν ερωτήματα και συζητήθηκαν προτάσεις, σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, χαρακτηρίζοντας την όλη διαδικασία ιδιαίτερα σημαντική χάρη στη διαβούλευση που ενέχει. Πρόσθεσε ότι το προτεινόμενο Τεχνικό Πρόγραμμα συντάχθηκε με βάση τις καταγεγραμμένες ανάγκες των λειτουργιών της πόλης, την επεξεργασία αιτημάτων φορέων και δημοτών, μετά από αξιολόγησή τους από τις Υπηρεσίες, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Δήμου.
Συνολικά, το Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2013, του Δήμου Θεσσαλονίκης ανέρχεται στο ύψος 40.949.076,64€, έναντι 28.386.883,06 ευρώ για το 2012, δηλαδή παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 12,5 εκ. Ευρώ ή κατά 44%, η οποία οφείλεται στο σημαντικό βαθμό απορρόφησης κονδυλίων από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Μάλιστα, όπως σημείωσε, αν προστεθούν και τα έργα που έχουν λάβει κατ’ αρχήν έγκριση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, και διαφόρων χρηματοδοτικών προγραμμάτων, όπως το Πράσινο Ταμείο και το ΕΠΕΡΑΑ, και συγκεκριμένα: Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις στην περιοχή του Χρηματιστηρίου ( προϋπολογισμού 6 εκατομμυρίων ευρώ ), τα ενεργειακά σχολεία (χρηματοδότηση ΕΠΕΡΑΑ 9.285.000 ευρώ), τα πράσινα δώματα (χρηματοδότηση από το ΚΑΠΕ 1.896.000 ευρώ) και το 5ο γυμνάσιο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 5.125.000 ευρώ, που αθροιστικά φτάνουν τα 22.307.000 ευρώ, το τελικό ποσό του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου υπερβαίνει τα 63 εκατομμύρια ευρώ.
Αναλυτικά το Τεχνικό Πρόγραμμα ανά Υπηρεσία διαμορφώνεται σε:
– 1.743.267 ευρώ για την Διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών
-25.341.095,19 ευρώ για τη Διεύθυνση Κατασκευών και Συντηρήσεων
-8.444.014 ευρώ συν 3.734.897,45 ευρώ από ανταποδοτικούς πόρους για τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων
-1.685.803 ευρώ για τη Διεύθυνση Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος
Τα παραπάνω ποσά ανά πηγή χρηματοδότησης αφορούν: 9.744.739 ευρώ από ΣΑΤΑ κλπ, (το 2012, αντίστοιχα ήταν 2.989.570,06 ευρώ), 200.001, ευρώ από ΣΑΤΑ Σχολείων, 19.817.223,89 ευρώ από τα χρηματοδοτούμενα έργα ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο κλπ, (το 2012, αντίστοιχα ήταν 15.240.117,77ευρώ), 7.452.215,30 ευρώ από Ιδίους Πόρους (το 2012, αντίστοιχα ήταν 6.387.729,19 ευρώ) και 3.734.897,45 ευρώ από Ανταποδοτικούς Πόρους, (το 2012, αντίστοιχα ήταν 1.309.567,54 ευρώ).
Επισήμανε ότι υπάρχει αισιοδοξία σχετικά με το αίτημα του Δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να λάβει μερίδιο από τα αδιάθετα ποσά του ΕΣΠΑ, όπως διεκδικεί ο Δήμος Αθηναίων, ενώ τόνισε ότι η Διοίκηση επιχειρεί να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες για το συμφέρον της πόλης.
«Εξαντλούμε όλες τις δυνατότητες. Στο χώρο της ενέργειας, το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2013 προβλέπει την εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Στοιχείων σε 52 από το σύνολο των 140 Δημοτικών Σχολείων, με στόχο να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα για χρήση των ίδιων των σχολείων, αλλά και προς πώληση στο δίκτυο της ΔΕΗ, βάζοντας έτσι τον Δήμο Θεσσαλονίκης στην πρωτοπορία της παραγωγής φθηνού ηλεκτρικού ρεύματος».

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Μια σειρά εγκεκριμένων έργων που θα υλοποιηθούν με Κοινοτικούς πόρους παρουσίασε ο Αντιδήμαρχος Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων και Οικονομικής Ανάπτυξης, Χασδάι Καπόν, στο πλαίσιο της σημερινής Συνέντευξης Τύπου. Όπως είπε, ο Δήμος Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά έχει καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις διεκδικώντας κοινοτικούς πόρους για την εξυπηρέτηση μιας πλειάδας διαφορετικών τομέων πολιτικής. Μ’ αυτόν τον τρόπο ο Δήμος Θεσσαλονίκης επιχειρεί να συμβάλλει στην οικονομική ρευστότητα της πόλης αλλά και στην αναπτυξιακή πορεία της.
Ανάμεσα στα εγκεκριμένα έργα είναι η ανάπλαση της Νέας Παραλίας, το ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος στην κεντρική περιοχή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, η εφαρμογή Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων στις οδούς Παπανδρέου, Αγγελάκη, Παπαναστασίου, Λ. Στρατού, κ.α. Ο συνολικός προϋπολογισμός του τομέα Αστικών Αναπλάσεων και Αστικών Λειτουργιών ξεπερνά τα 53,7 εκατ. ευρώ. Στον τομέα Ανεργία- Απασχόληση, Υποστήριξη της Επιχειρηματικότητας ο προϋπολογισμός φθάνει τα 5,3 εκατ. ευρώ. Στον τομέα Προαγωγής Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής ο προϋπολογισμός είναι 3,8 εκατ. ευρώ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s